Martin Kubeček

Nahota

Trol vyskakující z jezevčí nory
s dvouhlavým novorozenětem
v nadité náprsní kapse,
jedovaté kedlubny
na Mefistově zádi sepse,
kofeinová skepse,
frekvence kolemjdoucích hyder,
antihistaminový střeh
krouží nad rozklíženou olméckou hlavou,
stydlivé sleďové ploutve,
pletivá lahev smogu.

Modelace, modelace, modelace.

Hladím se dřevěnou klecí,
cíp hořích rafinérií.
Zürich ve dvě ráno,
podrážděně reaguji na tvůj levý hák.
Hostesky, prameny,
skály uprostřed kanadského trávníku
ve večerních šatech.

6. 12. 2005
18:35

Pandemie psychóza, telegrafní kletba,
sebestředná zranitelnost
kolébá do rytmu přístavní bóji,
frustrující chameleón starý
tři tisíce nadechnutí
s kyselým naftovým deštěm
ve vražedně hmyzích očích,
starý kuřák opia
za ranního rozbřesku na okraji buše.
Houf obtloustlých krevet
se zastavil uprostřed prázdné manéže
vedle cvičeného tuleně,
uvězněni za mohutnými vraty
s mrzácky srostlými panty
do dvou rezavě nehybných kloubů,
nesmlouvavá vůle neviditelných
ledově průhledných kybernetických strážců
a bakterie lesklé opalovací vazelínou
se nehodlají smát ani jemu, ani sobě,
ani poblitému klaunovi
s přeraženou čelistí,
dokud se jich nezmocní skutečný chaos.

Na kuse papíru

Nosívám v podpaží mobilní gravimetr,
centrum hmoty
a finální nevolnost z plastické trhaviny
a z feminy mi vykukuje
malinký čert s bezpečnostní zápalkou
v zubech.

Devětatřicátý obraz

Protoplazma moře v papírovém rukávu,
stará němá groteska potřísněná močí,
farmáři s doutníky se krmí
černým větrem smrti,
znásilněný Ikaros
v krvavém koupacím plášti
v plážovém domě v Miami roku 1985,
komunisté z Verony si mačkají dožíly
fosforovou pastu proti rybenkám
a kopulující prostituti v biostázi
zvedají malířské lešení pro Rachmaninova.

Čtyřicátý obraz

Vichřice šílenství v blátivé moruši,
úlomky vápence,
kotouče zrcadel,
kulisy Bulvárů z Východní Afriky,
smrdutá Lulu na prsu křišťálových dásní,
barevní červi vylézají z parfémovaných chrchlů
v de la Paix.

Jedenačtyřicátý obraz

Téměř tři stovky zajatých spojeneckých dezertérů,
spadajících pod ochranu OSN,
jsou dnes volně v prodeje ve stáncích
iráckých obchodníků na předměstí Bagdádu
v přepočtu za cenu 30 až 50 amerických dolarů
přímo před výlohami butiků
nabízejících prvotřídní obleky od Armaniho.

Dvaačtyřicátý obraz

Na zrnícím hodinovém display zablikala trojka,
Linč odklepnul ohořelou špičku cigarety
do kávového hrnku s černou vodou
a zabořil se do mělkého struhadlovitého povlečení.
Město vonělo mokrými ulicemi a trávníky,
divokou pelerínou falešného kurare,
pedofilní bestiální škleb světla
mizel v pijáku pondělní stolice.
Topinky chutnaly stejně jako před týdnem.

Šestačtyřicátý obraz

Santalový hašiš,
guru čokoláda hořká,
Harlem tak po všednu spáleného zápěstí
pod stříbrným náramkem
ze SUVENÝRŮ
naproti kriopatologii.

Sedmačtyřicátý obraz

Penis metronom,
Calibovy čajové růže
v peyotlovém sadu,
defilé černých striptérek
s malými zvonky
na rozpíchaných uších
ocelových bradavek,
magnetičtí moskyti
pod ostřím jehly gramofonu,
holá pomerančová gesta,
ohlazená nízká dlouhá čínská
lavice v prádelní cele
s pěti okny do diskusní zahrady
odešel exemplář supermuže
s pihou na obnaženém stehně.

(současná tvorba)

Ostatní tvorba Martina Kubečky publikovaná v Divokém víně:
DV 37/2008: Majonéza v prdeli a další
DV 34/2008: Slepí pianisté hrají pozpátku
DV 32/2007: Žvanec 2. 10. 2006, Duše kundí a další
DV 28/2007: Šedesátý obraz a další
DV 22/2006: Zmrdi!, Výřez a další
DV 21/2006: Křeče, Neznám neznám sebe a další
DV 19/2005: Podzim, Veteráni a další